Firewall rules - Layer 7 - Web file sharing

SOLVED
DanielQueiroz
Here to help

Firewall rules - Layer 7 - Web file sharing

Olá pessoal,

Preciso que seja liberado o acesso ao "filer.com", e preciso que seja bloqueado todas as outras URLs do grupo "Web file sharing". 

Minha dúvida é a seguinte, eu consigo editar as URLs que estão dentro deste grupo "Web file sharing" ? Pois quero remover deste grupo o "filer.com".

Meraki_regras.JPG

A solução que encontrei foi desabilitar a regra "All Web file sharing" e criar uma linha para cada URL deste grupo. Seria este mesmo o caminho?

1 ACCEPTED SOLUTION

Accepted Solutions
NolanHerring
Kind of a big deal

Re: Firewall rules - Layer 7 - Web file sharing

-ENGLISH-
There is no method that I am aware of, that allows you to block all, 'except' the ones you want to allow. So I believe you will need to block them all individually one by one, and if you want to allow one or more, just do not block them.

-PORTUGUESE-
Não há nenhum método que eu saiba, que permita bloquear tudo, exceto os que você deseja permitir. Portanto, acredito que você precisará bloquear todos eles individualmente, um por um, e se desejar permitir um ou mais, simplesmente não os bloqueie.
Nolan Herring | nolanwifi.com
TwitterLinkedIn

View solution in original post

2 REPLIES 2
NolanHerring
Kind of a big deal

-ENGLISH-
There is no method that I am aware of, that allows you to block all, 'except' the ones you want to allow. So I believe you will need to block them all individually one by one, and if you want to allow one or more, just do not block them.

-PORTUGUESE-
Não há nenhum método que eu saiba, que permita bloquear tudo, exceto os que você deseja permitir. Portanto, acredito que você precisará bloquear todos eles individualmente, um por um, e se desejar permitir um ou mais, simplesmente não os bloqueie.
Nolan Herring | nolanwifi.com
TwitterLinkedIn

View solution in original post

DanielQueiroz
Here to help

@NolanHerring 

Thank you very much for the clarifications.

Get notified when there are additional replies to this discussion.
Welcome to the Meraki Community!
To start contributing, simply sign in with your Cisco account. If you don't yet have a Cisco account, you can sign up.